Menu
WeddingMag
Plánování svatby

15 tipů, jak zařídit, aby vaše svatba bavila opravdu každého

Martina Mádlová

Martina Mádlová

19. 9. 2017

K svatbě patří rozhodně také oslava a pořádná zábava. Aby ta vaše byla opravdu úžasná a nezapomenutelná, přinášíme vám 15 tipů, jak zařídit, aby bavila každého.

Svatební obřad je věc vážná a důstojná a stojí také nejvíc nervů. Zatímco vy se těšíte na to, až své drahé polovičce řeknete své „ano“, většina hostů se nemůže dočkat hostiny a zábavy po ní. Nejlepší oslavy jsou osobní, zábavné a jedinečné, aby se hosté usmívali a dobře bavili. Chcete, aby se o vaší svatbě ještě dlouho mluvilo? Podívejte se na naše jedinečné nápady.

1. Správné rozmístění hostů

Velmi důležitý je zasedací pořádek. Když k sobě posadíte hosty, kteří se vůbec neznají a nemají si co říct, nejspíš se nijak zvlášť bavit nebudou. Proto je důležité rozmístit je tak, aby si spolu rozuměli. Buď se znají, nebo mají společné zájmy nebo patří do stejné věkové kategorie. Dobře promyšlená tabule vede ke skvělému rozhovoru, což pokračuje skvělou taneční party a nezapomenutelné noci. Takže dejte k sobě děti, blízké příbuzné a své kolegy a přátele nechte taktéž sedět společně.

Čtěte také: Jak uspořádat zasedací pořádek na svatební hostině

2. Připravte drobné laskavosti

Třešničkou na dortu vaší svatby by mohly být nějaké drobné laskavosti. Rozhodně nemusíte kupovat nějaké velké a drahé dary. Stačí jen pozornost, která jasně ukáže, jak si svých hostů vážíte a jste šťastní, že tento den oslaví spolu s vámi. Mohou to být jen výtečné koblihy, čokoládové jmenovky, malé magnetky, čaje, káva, tužky s vašimi iniciálami apod. Záleží jen na vaší fantazii a kreativitě.

Čtěte také: Jak vybrat dárky pro svatebčany

3. Nezapomeňte na děti

Chcete-li udržet děti v pohodě, aby měli rodiče příležitost si pořádně užít, musíte jim dát svůj vlastní prostor. Nejlépe, když v oddělené místnosti zařídíte i opatrovatelku, která je dokáže zabavit, vytvořit program pro děti, pouštět pohádky, uspořádat různé hry či dětskou taneční party. Děti by měly mít k dispozici i hry, hračky, malování.

4. Okouzlující první tanec

První tanec patří jen vám a pozornost všech je v tu chvíli upřená jen na vás. Co kdybyste své hosty překvapili nějakým netradičním svatebním tancem? Nejdříve začněte nějakou romantickou a pomalou skladbou a pak najednou přehoďte výhybku a rozpohybujte se v rytmu latinských tanců nebo nějaké moderny.

Čtěte také: Jakou hudbu  a styl vybrat pro svatební tanec. Tipy i pro netanečníky

5. Nechte hosty si vybírat občerstvení

Skvělé jídlo dělá skvělou oslavu, ale možnost přizpůsobit si jídlo podle spíš představ je úplně nejlepší. Zkuste udělat různé interaktivní potravinářské bary. Může být sýrový, sushi, salámový. Co vás jen napadne. Hosté si pak mohou vytvořit svůj talířek dobrot k nakousnutí.

6. Buďte v pohodlí

Celý den stažená v objemných svatebních šatech asi není to pravé. Jestliže nemůžete pomalu udělat dva kroky, aniž byste někde zachytili o vlečku, určitě si nemůžete svatební den řádně užít. Po prvním tanci už klidně svatební šaty a závoj můžete sundat a vyměnit je za báječné malé bílé koktejlky nebo jinou vhodnou garderobu. I ženich se může převléknout a zvolit pohodlnější oblek. Pak budete oba spokojeni a budete více tancovat, povídat si, smát se i jíst dobroty.

7. Nečekaná zábava

Někdy je tou nejlepší částí oslavy to, co hosté nevidí. Překvapte své blízké nečekanou zábavou (kouzelník, tanečníci břišních tanců apod.).

8. Zajistěte skvělou hudbu

Určitě nechcete, aby vaše kapela zahrála pár písniček a už zase balila a odjížděla. Všechny potřebné informace si zjistěte dopředu. Jak dlouho hrají a co. Zda hrají i na přání, jak časté a dlouhé mají přestávky apod. Dobrý je i seznam skladeb, abyste měli dopředu jasno, jaká hudba se bude hrát a popřípadě něco pozměnit.

9. Nezapomeňte na skvělého DJ

Hudba je velmi důležitou součástí zábavy. Kapela obvykle nehraje celou noc, a jestliže plánujete zábavu až do ranních hodin, bude to chtít nějakého DJ. Určitě nechcete, aby se váš taneční parket vyčistil v okamžiku, kdy DJ spustí sovu hudbu. Nesmí hrát obtížné písně, na které se špatně tančí a měl by vám ve výběru vyjít vstříc.

10. Taneční hudba

U hudby ještě zůstaneme. Kapela a DJ už jsou vybráni a teď ještě hudba. Při plánování seznamu skladeb vybírejte takovou, která zaujme celý dav a ne jen vás a vašeho milého.

11. Zajistěte salonek

Jestliže vám to rozpočet dovolí, zkuste zajistit na oslavě pohodlná lehátka a sedátka. Místo toho, aby hosté museli celý večer sedět na nepohodlných židlích u stolů, mohou různě měnit místa i pozice, skvěle se rozproudí konverzace, tanečníci mohou odpočívat. Je to elegantní a pohodlný způsob. Zkuste si nějaká lehátka, židle a další nábytek vypůjčit a vytvořit stylové a útulné viněty s polštáři, květy a vonnými tyčinkami.

12. Najměte si koordinátora

Určitě máte spoustu nápadu a plánů a myslíte si, že svatební koordinátor je vlastně k ničemu. Ovšem není tomu tak. Zorganizovat vše tak, aby byl svatební den perfektní, a pak ho ještě celý ukočírovat, není vůbec jednoduché. Koordinátor odvede všechnu tuto práci za vás a vy jen můžete vybírat a vymýšlet.

13. Podávejte dobré jídlo

Zeptejte se sami sebe, co byste chtěli jíst, jako svatební host. Jsou to špagety bolognese nebo tacos? Poraďte se s vaším kuchařem o tom, jak najít elegantní a kreativní způsoby obsluhy velkého davu. Další možností jsou také různorodé předkrmy s koktejly. Hostům zajistěte dostatečné pohoštění i po půlnoci. Mohou to být hranolky, pizzu, koblihy, DIY coffee bar doplněný ochucenými sirupy a zálivky. Tak je udržíte na nohou a naprosto spokojené. Kdo má plný žaludek, nikdy nechce odejít.

14. Naplánujte půlnoční překvapení

Sdělte svým hostům, že je o půlnoci čeká tajemné překvapení. Nic je neponechá tak v napětí, jako toto. Budou zvědaví a budou se moc těšit. Co si připravíte, je jen na vás. Může to být nějaký tanec s kapelou, ohňostroj, vypouštění balonků s přáními. Cokoliv, co vás napadne.

15. Uvítací večeře

A na konec tu máme ještě jednu poměrně nezvyklou radu. Před svatbou připravte událost, kdy se všichni hosté sejdou a seznámí se. Může to být uvítací předsvatební večeře nebo nějaká společná zábava. Všichni se navzájem poznají a na svatbě už se budou příjemně bavit a znát.

Ohodnoťte tento článek:
5
Právě čtete

15 tipů, jak zařídit, aby vaše svatba bavila opravdu každého